10/3/12

Departamento Q 02 : Los chicos que cayeron en la trampa


Adler-Olsen, Jussi. Departamento Q 02 : Los chicos que cayeron en la trampa. Madrid : Maeva, 2011. ISBN 9788415120308.


Dos germans adolescents són brutalment violats, torturats i assassinats a la seva casa d'estiueig, a finals dels 90. Vint anys més tard, reobrirà el cas l'inspector danès Carl Morck, cap del Departament Q (el qual s'ocupa dels casos no resolts). Tot i comptar amb l'ajuda del siri Assad i de la nova incorporació al departament, la secretària Rose, l'inspector no ho tindrà gens fàcil per resoldre el cas. En el seu dia, els sospitosos van ser una colla de marrecs de bones famílies que estudiaven plegats en un dels internats danesos més exclusius. Actualment, pertanyen a l'alta societat danesa, estan ben relacionats, tenen diners, poder ... i continuen fent por, molta por.


Tot i que vaig trobar molt més intensa a nivell argumental la primera novel·la de la sèrie (Departamento Q : La mujer que arañaba las paredes), aquesta segona manté el bon ritme narratiu. I ha aconseguit enganxar-me gràcies als personatges secundaris. L'encantador i maldestre ajudant siri del comissari, l'Assad, pren molt més protagonisme i s'incorpora al departament la Rose, una secretària eficient però amb molt de caràcter que constantment li plantarà cara a l'inspector Carl Morck i el treurà de les seves caselles.


Recomanable si us agraden les novel·les negres una mica violentes!

4 comentaris:

  1. Hola, Sandra, acabo de ver tus comentarios en el blog y entro a saludarte y a ver tu reseña. Es verdad que sorprende algo menos esta segunda parte, pero con todo resulta muy interesante. Veo que estás leyendo Las horas distantes. Ya nos contarás, porque me apetece mucho. Un beso

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, guapa

      Tienes razón, es menos sorprendente que la primera (la verdad es que la encontré impactante) pero me ha gustado mucho que los secundarios tomen protagonismo. Es muy entretenida.

      Respecto a Las horas distantes, de momento me está encantando. Tiene páginas que me recuerdan al ambiente del Jardín olvidado y otras muchas a La casa de Riverton. Total, una combinación más que interesante.

      ¿A que Las alas del dinosaurio no está nada mal? A mí la verdad es que me gustó y sorprendió muchísimo, sobretodo porque mi trabajo está totalmente relacionado con la trama (y no soy asesina de profesión, que conste). Ji Ji ji

      Muchos besos

      Elimina
  2. Hola,

    Un buen libro. No es tan fuerte en contenido y tensión como el primero de la serie pero se ve compensado por las historias personales de los protagonistas que suenan muy actuales.

    Gracias por la recomendación.

    ResponElimina
  3. ¡Hola!

    Me alegro de que te haya gustado. Coincido contigo, el primero de la serie ha sido el único que de verdad me ha puesto la piel de gallina. De todas maneras, los tres publicados hasta el momento están muy entretenidos. ¡Ale, a por el tercero!

    Muchas gracias por tus comentarios, de verdad. Me hacen mucha ilusión.

    Un besazo

    ResponElimina