6/11/11

La devoción del sospechoso X

Higashino, Keigo. La devoción del sospechoso X. Barcelona : Ediciones B, 2011. ISBN 9788466647366.


La Yasuko Hanaoka, amb l'ajuda de la seva filla, estrangula la seva l'ex parella al seu pis perquè no deixava d'acosar-la des de feia anys. L'Ishiqami, genial professor de matemàtiques i veí de la Yasuko, li ofereix la seva ajuda per desfer-se del cadàver i triar una bona coartada. I ella accepta sense pensar en les conseqüències. Per què el seu veí s'implica d'aquella manera en un crim que no ha comès? Quina és la seva veritable motivació? Quan apareix el cadàver, ella serà la principal sospitosa de l'assassinat ... però no serà l'única. La policia creu que l'Ishiqami també sap més coses de les que aparenta ... La policia treurà l'entrellat d'aquest crim? Descobriran les mentides de la mare, la filla i l'enigmàtic veí?


Guanyadora del Premi Naoki 2006, aquesta novel·la ha venut més de dos milions d'exemplars al Japó i s'ha fet la pel·lícula. Un thriller psicològic, una novel·la negra amb un punt de vista narratiu molt interessant, perquè des del principi saps qui són els autors materials del crim. La gràcia rau a construir la coartada perfecta per enganyar tant com sigui possible a les autoritats.


Molt entretinguda i lleugera. No us la perdeu!





2 comentaris:

  1. Sandra, com sempre una proposta interessant la teva. Fa temps que estic experimentant amb novel·la negra i thrillers d'arreu del món, encara no he llegit cap japonès, potser va sent hora que ho faci, no?

    ResponElimina
  2. Hola Carina!

    Jo crec que aquesta t'agradarà perquè el punt de vista narratiu és força original. Des del principi ja saps qui i com es va cometre l'assassinat. Tot gira al voltant de les coartades dels implicats en el crim.

    L'únic que em despistava una miqueta eren els noms dels personatges. I és que no estem massa acostumats (com a mínim jo no ho estic) a llegir novel·les nipones i em costava recordar els noms (i saber si eren home o dona! Ji Ji Ji). Suposo que és qüestió d'acostumar-se perquè al principi també em passava amb les novel·les negres nòrdiques i ara no tinc massa problemes amb els noms. A tot ens acostumem!

    Si la llegeixes, ja em diràs què t'ha semblat!

    Fins la propera bonica!

    ResponElimina