24/3/11

Firmin

Savage, Sam. Firmin : aventuras de una alimaña urbana. Barcelona : Seix Barral, 2007. ISBN 9788432228247.

Firmin és una rata nascuda al Boston dels anys 60, al sòtan d'una llibreria. Aviat aprendrà a llegir i descobrirà tot un món que el separarà -intel·lectualment i física- dels seus congèneres. Culte, pedant, solitari i amb una gran passió per la lectura, en Firmin viurà la seva vida envoltat dels grans clàssics de la literatura. Aquesta és la narració en primera persona de les seves reflexions sobre la literatura, les relacions entre els homes i les rates (civilitzades o no) i la vida en general.

M'esperava una altra cosa, la veritat. A priori em va semblar un argument molt original -una rata que viu en una llibreria i que sap llegir- però la cosa no passa d'aquí. No és una novel·la pesada de llegir, però tampoc t'engresca fins el punt que no la puguis deixar. 

A veure si amb la propera encerto, perquè porto una temporadeta molt dolenta a l'hora d'escollir llibres!

4 comentaris:

  1. Anònim26/3/11

    Hola Sandra
    Fa temps que segueixo el teu blog des de Sabadell. M'agraden els teus comentaris, coincidim en moltes opinions. A mi tampoc em va agradar Firmin... Deixa'm recomanar tres títols a veure si acabem amb la mala ratxa que portes: Brookyn de Colm Toibin, Tokyo Blues de Haruki Murakami i L’illa de lúltima veritat de Flàvia Company. Tots tres em van encantar!
    Sort. Elaine

    ResponElimina
  2. Hola Sandra,
    El llibre no ha estat ben bé el que m’esperava, però m’ha agradat. D’esquitllada anomena als grans de la literatura, la física, la filosofia, com ara: Kant, Dostoievski, Gall i altres. Crec que és el més possitiu que he trobat.

    ResponElimina
  3. Hola, Elaine!
    Benvinguda al Club de lectura! Gràcies per seguir aquest blog. No saps la il·lusió que em fa saber que no ho faig només per mí!

    Ah! Gràcies per les recomanacions. Les posaré a la llista de pendents!

    Fins la propera!
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. Hola, Rosa!

    Oi que semblava una altra cosa abans de llegir-lo? Em va semblar molt original veure la perspectiva d'una autèntica "rata de biblioteca" (suposo que això és deformació professional! Ji Ji Ji). Però finalment aquesta novel·la m'ha decepcionat força. Bé, no sempre podem encertar, oi?

    Fins la propera, bonica!

    Petonets

    ResponElimina