5/5/10

Mil soles espléndidos

Hosseini, Khaled. Mil soles espléndidos. Barcelona : Salamandra, 2009. ISBN 978-84-9838-232-7.

La Mariam és la filla ilegítima d'un home ric i malviu en una cabana a les afores de Herat amb la seva mare. El pare la casarà contra la seva voluntat amb en Rashid, un sabater vell i amb molt mal humor que viu a Kabul. Vint anys més tard, per desgràcia, la guerra acabarà amb la vida dels pares de la jove Laila i el destí farà que acabi casada també amb el Rashid.

Totes dues dones hauran de patir els maltractaments continuats del rabiüt sabater (i de la societat afganesa, dominada pels talibans) i això farà que entre les dues neixi una amistat molt forta i profunda, pràcticament una relació de mare i filla que les ajudarà a trobar consol i esperança allà on no n'hi ha.
I és que aquestes dues dones, tan diferents pel seu orígen com iguals pel seu present, representen -com diu el poema- als "mil sols esplèndids que s'amaguen darrera dels murs [de Kabul]".

És aquesta una de les millors novel·les que he llegit últimament. Fa un temps vaig veure la pel·lícula Cometas en el cielo, basada en la primera novel·la d'aquest autor i em va encantar. I aquesta novel·la no m'ha decepcionat gens. De lectura àgil, l'autor aconsegueix que t'involucris en la història i comparteixis les desgràcies i petites alegries amb les dues protagonistes. És conmovedora, de veritat.

Una bona tria!

2 comentaris:

  1. "la millor que has llegit"? , caram!! Ara mateix en tinc massa pendents, però l'apunto per al futur.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Doncs sí, Mireia. Aquesta és una novel·la molt xula, no com la que estic llegint ara ... L'acabaré perquè no suporto deixar un llibre a mitges, però em venen unes ganes de cremar-lo...

    Petonets

    ResponElimina