17/9/11

La abadía de los crímenes

Gómez Rufo, Antonio. La abadía de los crímenes. Barcelona : Planeta, 2011. ISBN 9788408100553.

Durant el 1229 Jaume I, rei de la Corona d'Aragó i comte de Barcelona, s'intal·la amb la reina Leonor i algunes dames de companyia al monestir lleidatà de Sant Benet. Amb l'ajuda de la monja navarresa Constança, famosa per les seves habilitats deductives, intentaran aclarir una sèrie d'horribles assassinats comesos ens els últims temps al convent.

Magistral combinació de novel·la històrica (Jaume I, Leonor de Castella, Violant d'Hongria, etc.), de misteri i negra. T'atrapa des de la primera pàgina, de lectura àgil i amena, i amb una trama plena d'intrigues, humor, assassinats, venjances ... Què més es pot demanar?

Absolutament recomanable!

4 comentaris:

  1. Noia, et una devoradora de llibres!!! quina sort que tens.

    Les novel•les històriques m'agraden però a vegades (per desconeixement) se'm fa difícil trobar el límit entre realitat i ficció i això no sé si és bo o dolent.

    ResponElimina
  2. Doncs et pots creure que m'estressa pensar que hauria de viure tres vides per llegir tots els llibres que em criden l'atenció? Tinc tants a la pila de pendents que no sé per on començar! Sóc una llibre-adicta! Ji Ji Ji

    Pel que fa a les novel·les històriques, personalment a mí em fascinen. Però sí que és cert que no t'ho pots prendre tot al peu de la lletra, perquè s'han de "novel·lar" per fer-les més interessants. Seria com llegir l'enciclopèdia si els autors no hi afegissin una mica de salseta!

    Concretament en aquesta, que els personatges van existir és cert (almenys els reis!). Però que anessin a investigar a l'abadia els crims ... ho poso en quarentena!

    Fins la propera i moltes gràcies, com sempre, pels teus comentaris. Em fan molta il·lusió!

    Petonets

    ResponElimina
  3. Ostres, Sandra em fas enveja de poder comentar tants llibres, sóc tan lenta... no sé d'on treus el temps, però ens vas de perles amb les teves recomanacions. Continua!

    ResponElimina
  4. Hola Carina!
    Em sembla que ja ho vaig comentar en un altre post. Llegeixo tant per tres motius: 1)no tinc fills i tinc més temps lliure 2)pateixo d'insomni i em passo moltes estones llegint a hores intempestives de la nit i 3)vaig a la feina amb RENFE. Quina combinació perfecte per a llegir com una descosida, oi?

    M'encanta que les meves recomanacions t'agradin i et serveixin a l'hora de triar una novel·la. És això el que pretenia quan vaig començar aquest blog.

    Gràcies pels teus comentaris, de veritat.

    Ànims i fins la propera!

    Petonets

    ResponElimina