19/6/11

Picnic en Hanging Rock

Lindsay, Joan. Picnic en Hanging Rock. Madrid : Impedimenta, 2010. ISBN 9788415130031.

El dia de Sant Valentí de 1900 un grup d'alumnes de l'internat femení Appleyard van d'excursió a Hanging Rock (Austràlia) per celebrar un pícnic. Però tres de les nenes i una professora desapareixen misteriosament en l'imponent conjunt de roques. L'única noia que aconsegueix tornar després d'una setmana, presa de la histèria, no recorda res dels fets. Què va passar realment durant aquell pícnic a Hanging Rock?

Tot i que aquesta és una obra de ficció, l'autora no va aclarir mai si era una història real o no. En el prefaci es diu: «Si es tracta d'una realitat o d'una ficció, els meus lectors han de decidir per si sols.». El misteri de Hanging Rock ha generat moltes teories al respecte, que si les noies s'havien perdut i caigut en una cova, que si havien estat atrapades per una força enigmàtica que aquesta roca posseïa, que si havien estat segrestades o, fins i tot, abduïdes per un ovni.

El 1975 el director Peter Weir va dirigir la pel·lícula basada en aquests fets.

Molt interessant, la veritat. Tot i que ja saps els final de la història des del principi, el misteri de la desaparició de les noies t'atrapa i  la tensió t'acompanya fins al final de la història. Jo no coneixia aquesta història abans de llegir la novel·la, però es veu que des que es va publicar per primer cop el 1967 ha format part de les "llegendes urbanes" dels australians.

Recomanable!


2 comentaris:

  1. Ja el vaig llegir també fa poc i el vaig ressenyar al meu bloc. També em va agradar, amb aquest ambient quasi gòtic.

    ResponElimina
  2. Tens tota la raó, l'ambient és inquietant i quasi gòtic.

    Què creus que devia passar realment aquell dia a Hanging Rock? El més probable és que rellisquessin i caiguessin en una esquerda de les roques, on els animals les devien devorar. El que no em quadra és que la noia que va tornar uns dies més tard només tenia ferides lleus -passant una setmana a la intempèrie?-. I com és que no recordà mai res de res d'aquells dies?

    En fí, ens quedarem amb les ganes de saber què va passar allà realment ...

    ResponElimina