26/4/10

Todo bajo el cielo

Asensi, Matilde. Todo bajo el cielo. Barcelona : Planeta, 2009. ISBN 978-84-08-08857-8.

Elvira i la seva neboda Fernanda viatgen a Shanghai quan el marit de l'Elvira mor repentinament. Les ha deixades endeutades fins a les celles i, de cop i volta, se'ls presenta l'oportunitat de la seva vida : acompanyar l'antiquari Lao Jiang en la seva insòlita recerca del tresor. Acompanyades per un mestre taoista i pel jove criat Biao viatjaran per tota Xina, resolent endevinalles i passant proves de tota mena, per aconseguir trobar el mausoleu del Primer Emperador i els seus fantàstics tresors.

És aquesta una bona novel·la d'aventures que segueix l'esquema que ja va fer servir l'autora a El último Catón. Barreja aventures al més pur estil d'Indiana Jones amb la filosofia xinesa més tradicional ... i el resultat és força engrescador.

Molt entretinguda, la veritat, encara que a mí em va entusiasmar molt més El último Catón amb les seves referències contínues a La Divina Comèdia de Dante.

Recomanable!

6 comentaris:

  1. No he llegit res d'aquesta autora!!! Gràcies per la ressenya.

    ResponElimina
  2. Gràcies pel comentari, Mireia.
    Et recomano que llegeixis alguna novel·la de la Matilde Asensi, perquè són molt entretingudes (o com a mínim a mí m'ho semblen). "El último catón" t'agradarà moltíssim, ja ho veuràs. També barreja aventures i literatura de la bona. I tranquil·la, perquè jo no m'he llegit "La Divina Comedia" -encara- i vaig seguir les pistes perfectament. Ja em diràs alguna cosa quan n'acabis alguna!

    ResponElimina
  3. De la de "El último catón" ja en tenia referències positives, l'apunto a la llista de lectures pendent (que ara mateix és de 10 llibres!!!!)
    Petons Sandra

    ResponElimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. Todo bajo el cielo és un llibre que tracta, entre molts altres temes sobre la història de la cultura chinesa, al llarg de les diferents dinasties, el colonialisme i els moments previs a la revolució.

    Un episodi extraordinariament conmovedor en el trajecte cap al destí finall es el moment en què troben una mare que, per continuar subistint en la pobresa més absoluta intenta vendre el seu fill. La forma que té l'autora de narrar-lo et posa els pèls de punta. El final em va sorprendre força tot i que hi ha gent que diu que era previsible.

    ResponElimina
  6. A mí també em va agradar quan la vaig llegir. Vaja, com absolutament totes i cadascuna de les obres d'aquesta autora. A veure quan ens publica una altra!

    Gràcies pel teu comentari.

    Una abraçada

    ResponElimina