4/1/11

La evolución de Calpurnia Tate

Kelly, Jacqueline. La evolución de Calpurnia Tate. Barcelona : Roca, 2010. ISBN 9788499181035.

És l'estiu de 1899 en un petit poblet de Texas i la Calpurnia Tate, una nena d'onze anys, passarà el millor estiu de la seva vida gràcies a l'esquerp i estrafolari del seu avi i a L'evolució de les espècies del senyor Charles Darwin. Què et pot passar quan els teus pares insisteixen a que aprenguis a tocar el piano, cuinar, cosir i a comportar-te com una senyoreta  ... i el naturalista del teu avi t'ensenya el mètode científic, en Darwin estimula la teva ment amb les seves teories i vius envoltada d'una natura plena de tresors per descobrir? Doncs només pots fer una cosa : explorar el teu entorn i aprendre!

Aquesta és la primera obra de l'autora i hores d'ara ja és un èxit de vendes arreu. També ha guanyat la Medalla d'Honor Newberry. Tot i ser considerada una novel·la juvenil, els adults la podem llegir tranquil·lament. És entretinguda, refrescant, original i molt, molt didàctica. M'ha recordat l'estil d'Els estranys talents de la Flàvia, d'Alan Bradley.

Molt, molt recomanable per totes les edats! No us la perdeu, feu-me cas.

5 comentaris:

  1. Hola Sandra,
    Quan veig tot el que llegeixes al•lucino. Aquest llibre em va cridar l'atenció quan el vaig veure a la revista de cercle de lectors. Ara, el compraré.
    Gracies pels comentaris al Racó del llibre

    ResponElimina
  2. Quan el vaig llegir, el vaig recomanar al departament de llengua de l'institut on treballo perquè el recomanessin als alumnes. I els hi agrada llegir-lo. Un bona troballa.

    ResponElimina
  3. Hola Rosa!
    L'explicació d'on trec el temps per llegir és ben senzilla ... No tinc fills i dormo fatal! Una combinació prou interessant, oi? Ji Ji

    Aquest t'encantarà, ja ho veuràs.

    Ah! I gràcies per seguir el meu blog! Em fa molta il·lusió, de veritat.

    Petonets

    ResponElimina
  4. Hola Pilu!
    Benvinguda al meu blog!
    Saps quin llibre està molt bé també i va sobre ciències naturals (vaja, sobre etologia animal més concretament)? Es diu "Ets una bèstia, Viscovitz". També el trobaràs en aquest blog i et pixes de riure, de veritat.

    Fins la propera!

    ResponElimina
  5. Gràcies, el buscaré. Bon any!

    ResponElimina