8/2/11

La caída de los gigantes

Follett, Ken. La caída de los gigantes. Barcelona : Plaza & Janés, 2010. ISBN 9788401337635.

Primera part de la trilogia "The century", centrada a la Primera Guerra Mundial i la Revolució Russa. La segona part abarcarà la Segona Guerra Mundial i la tercera de les novel·les la Guerra Freda.

En aquesta primera novel·la coneixerem de ben a prop com es va desenvolupar la Primera Guerra Mundial a través del punt de vista de cinc famílies : una aristocràtica anglesa, una minera galesa, una obrera russa, una política estadounidenca i una diplomàtica alemanya. Veurem totes les fases del conflicte a través del punt de vista dels seus personatges i assistirem a la caiguda dels gegants (l'aristocràcia i la burgesia rica) i a l'enfortiment del proletariat com a classe social.

Tot i que l'he trobada una mica llarga (són 1000 pàgines!) és molt interessant perquè veus el conflicte des de tots els punts del vista, ja que cada família de personatges representa un estament social i un país diferent. Personalment, les novel·les bèliques i de conflictes polítics no m'acaben de fer el pes, però aquesta m'ha agradat. 

Esperarem amb paciència la segona part per viure amb els descendents d'aquests personatges la Segona Guerra Mundial!

Recomanable!

5 comentaris:

  1. A mi me ha gustado mucho. Soy un fan de las novelas de Ken. Esta en concreto tiene muchas similitudes con otras de este mismo autor como Un lugar llamado libertad y una fortuna peligrosa.

    Para mi lo importante de este libro es como ha explicado los sucesos tanto de la 1ª guerra mundial y la revolución bolchevique. Era un tema que no conocia bien y ahora lo comprendo más.

    Como tu, espero la segunda entrega de esta serie.

    Gracias por aconsejarme que lo leyese contigo.

    Alex Lleida

    ResponElimina
  2. Hola Sandra,
    Em vaig comprar el llibre quan va sortir i en feia mandra començar-lo, en veure l'índex de personatges. M'he imaginat que seria una mica com Vida i Destí d'en Grossman. Em va agradar, però em perdia una mica per la quantitat de persones que hi sortien. Sembla que aquest és diferent.

    ResponElimina
  3. Hola, Rosa!
    No pateixis pel llistat de personatges. T'ho pots saltar tranquil·lament perquè es segueix perfectament, t'ho prometo.

    Si t'hi enganxes et durarà un tres i no res. A l'Àlex li ha durat exactament una setmaneta ... i això que té 1000 pàgines! Ji Ji Ji

    Petons

    ResponElimina
  4. Jo també la vaig trobar llarga, però bàsicament van ser els moments de batalla els que se'm van fer llargs.

    ResponElimina
  5. Hola, Jomateixa!
    A mí també se'm feien pesadets de vegades els episodis bèl·lics. De totes maneres, val la pena llegir la novel·la perquè és molt interessant. Ja tinc ganes de llegir la segona part, perquè la Segona Guerra Mundial és un tema que m'atrau molt més que la Primera. Paciència!

    Gràcies pel comentari i fins aviat!

    ResponElimina