18/5/12

Cuando pase tu ira

Larsson, Asa. Cuando pase tu ira. Barcelona : Seix Barral, 2012. ISBN 9788432214097.
Dos joves -la Wilma i el Simon- s'ofeguen mentre fan submarinisme al gelat llac de Vittangijärvi un dia de tardor, però no es trobarà el cadàver de la noia fins uns mesos més tard, quan comenci la primavera i el desgel a Kiruna. El cadàver de la noia presenta lesions que fan sospitar que potser no ha estat un accident i si realment van ser assassinats ... quin és el motiu? Els principals sospitosos són els germans Krekula, els quals han tingut atemorida tota la població des que eren petits. Podran la fiscal Rebecka Martinsson i la policia Anna-Maria Mella trobar les proves necessàries per tancar aquests dos delinqüents per sempre més a la presó?

Quarta entrega d'aquesta sèrie de novel·la negra ubicada en un petit poble miner suec a prop del cercle polar àrtic. He de reconèixer que aquesta és la que més m'ha convençut de les quatre publicades fins al moment. La veritat és que les anteriors no em van entusiasmar gaire, però aquesta té la seva gràcia. Cal destacar l'aspecte psicològic en la creació i evolució dels personatges, faceta especialment treballada en aquesta ocasió.

Obres publicades :

2008: Cuando pase tu ira (Till dess din vrede upphör)
2009: Guds starka arm.

De totes maneres, personalment continuen agradant-me més les novel·les de la Camilla Läckberg i la Mari Jungstedt. Però per gustos els colors, ja ho sabeu.


 

10 comentaris:

  1. No he llegit res de la Larsson, de moment vull començar amb Mari Jungstedt... espero no tardar massa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veuràs com t'agraden les de la Mari Jungstedt! L'estil s'assembla molt al de la Camilla Läckberg: de lectura ràpida i àgil, entretingudes i sense gaires complicacions. Perfectes per portar al metro, a la platja...

      Ja em diràs què et semblen!

      Petons

      Elimina
  2. Pues aquí si que no coincidimos, Sandrita, porque a mí esta autora me gusta más que Lackberg y Jungstedt. Su protagonista me toca más la fibra sensible, supongo. Como tú dices, es cuestión de gustos. Buen fin de semana, guapa. Que disfrutes de El lector de Julio Verne. Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, guapa

      Bueno, no está mal que de tanto en tanto no coincidamos ¿no? Si no al final vamos a parecer fotocopias la una de la otra de tan igualitas... Ji Ji Ji

      He de reconocer que esta me ha gustado mucho más que las anteriores. Yo creo que el problema está en que Rebecka no me cae del todo bien, me parece un poquillo sosa ... Preferiría que el peso de la novela lo llevara Anna-Maria porque me parece más interesante.

      ¿Sabes qué me ha gustado? El hecho de que uno de los hermanos (Hjamal o algo así) a ratos te da penilla y te enternece y a ratos lo tirarías al agua helada por ser como es. Me ha parecido muy interesante como personaje, la verdad.

      ¡Buen fin de semana!

      Muchos besos

      Elimina
  3. No he leído nada de esta autora, quizás algún día pueda decir que sí.
    Un beso, me quedo por aquí.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Bienvenida!

      A pesar de que a mí me gustan más otras autoras (ya ves que Pilar y yo no coincidimos en esto)reconozco que son entretenidas e interesantes. Eso sí, te aconsejo que si alguna vez te decides a leer algo de esta autora comiences por la primera novela de la serie, porque hay subtramas que continúan de una novela a la siguiente y te perderías parte de la gracia.

      ¡Muchísimas gracias por tu comentario! Me ha hecho mucha ilusión, de verdad.

      ¡Vuelve cuando quieras!

      Un beso

      Elimina
  4. Jo vaig llegir la primera, i no em va agradar, no crec que repeteixi. Ara he descobert a Fred Vargas amb "El ejército furioso", d'una serie sobre un inspector francès. Està molt bé!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Pilu!

      A mí tampoc em va semblar res de l'altre món (a vegades passa quan li fan molta propaganda a un autor i les teves expectatives són tan altes que la majoria de vegades et decepciona).

      Aquesta, però, trobo que és més bona que les anteriors.

      Tinc pendent de llegir les novel·les de la Fred Vargas, però la meva pila de pendents és tan alta que no sé quan arribarà el seu torn...

      Gràcies, com sempre, pels teus comentaris!

      Ens llegim!

      Petonets

      Elimina
  5. Me he leído las cuatro que se han publicado en España, y ésta junto con "Aurora Boreal" (la primera)son las que más me han gustado y, si me apuras, ésta que reseñas aquí la que más.

    Tuve un periodo nórdico hace un año en el que me leí todo lo que cayó en mis manos, Jungstedt y Läckberg, incluidas. Puede que los personajes de estas dos autoras te gusten más, porque hay que ver el personaje de Martinsson que poco "feeling" destila, pero Larsson me ha puesto los pelos de punta, en esta cuarta novela, gracias a una puerta.

    Un saludo y hasta la próxima.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Hola Isabel!
      Totalmente de acuerdo contigo. Esta es la mejor de las cuatro. Y tienes razón en lo del poco "feeling" que destila la fiscal. A mí no me cae especialmente bien, preferiría que el peso del papel protagonista lo llevara la policía Anna-Maria Mella ... a mi parecer tiene mucha más "chicha".

      A mí me ha gustado mucho que uno de los hermanos "macarras" te provoque compasión y ternura y a la página siguiente te den ganas de matarlo. Me ha parecido muy interesante como personaje.

      ¡Muchas gracias por tus comentarios!

      Un beso

      Elimina